Exercițiu practic pentru a scăpa de anxietate

🔥 Beatrice Enăchescu, psihoterapeut și inițiatorul proiectului Viața la Prezent, propune un exercițiu practic pentru depășirea stării de anxietate. Psihoterapeut: Este un exercițiu paradoxal, dar dă rezultate!

„Cel mai important exercițiu pe care eu îl recomand oamenilor anxioși este un exercitiu paradoxal,  o tehnică luată din psihologia cognitiv comportamentală. Și pentru că mintea este fascinantă și, atunci când o folosim în beneficiul nostru, dă niște rezultate extraordinare, cel mai important exercițiu este acela de a-ți stabili un interval de timp în care să te îngrijorezi.

Adică, stabilești in fiecare dimineață un timp pentru îngrijorări, spre exemplu de la 7:30 la ora 8.00, o jumătate de oră, timp în care te apuci și scrii toate grijile. Tot ce-ți vine prin cap. Și dacă nu-ți vine, te mai gândești.

Pe parcursul zilei, dacă mai vin acele griji, trebuie să le amâni pentru după-amiază, pentru că după -amiază îți stabilesti un alt interval ora pentru ingrijorări. De exemplu de la 17.00 la 17.30, la fel, o jumatate de oră, ai timp rezervat anxietății. Ceea ce este foarte important, este ca, în cursul zilei, să ai puterea în care să-ți spui, „E OK, îmi trec acele griji prin cap, dar le amân pentru după-amiază, la ora X.

Este un exercițiu paradoxal, dar este foarte profund. De ce? Pentru că TU preiei controlul și nu te mai controlează grijile (gândurile) pe tine.
Este fascinant! Tu preiei controlul. Este un exercițiu provocator care dă rezultate extraordinare”, a dezvăluit psihoterapeutul Beatrice Enăchescu.

Ce înseamnă starea de bine?

Este un echilibru între activități care:
să-ți facă plăcere
să-ți confirme că ai făcut ceva bun și eficient pentru tine
să ai contact cu oamenii
Bifând aceste criterii în timpul zilei, este metoda de a te ține deoparte de anxietate. Contactul cu semenii tăi și activitățile care te valorizează personal sunt „medicamentele” de care ai nevoie.

Întrebarea care te ține deoparte de depresie și anxietate
În fiecare seară, fiecare dintre noi ar trebui să ne punem următoarea întrebare: „Ce-am făcut eu BUN sau BINE pentru mine sau pentru ceilalți?” Este un exercițiu care lucrează, în timp, pentru psihicul nostru.

„Nu trebuie să căutăm ceva ieșit din comun. Faptul că îmi permit să zâmbesc este un lucru extraordinar. Faptul că i-am zâmbit unui om pe stradă fără să-l cunosc și celălalt a zâmbit înapoi, este un lucru extraordinar. Faptul că am făcut ceva care-mi face plăcere este un lucru extraordinar. Asta trebuie să învăț.

Dacă eu, în fiecare seară, conștientizez și îmi permit să mă recompensez cu aceste gânduri… Ce se întâmplă? Practic, subconștientul lucrează. Iar seara, dacă eu mă culc cu această stare de bine, evident că tot corpul meu se relaxează și sistemul imunitar lucrează foarte bine.

Dar dacă eu mă culc anxios, cu întrebări de genul „Mâine ce-o să fie?”, „Ce-o să fac?” „E îngrozitor! Nu știu cum să ies de aici”, nu fac decât să mă auto-sabotez. Și, inclusiv sistemul meu imunitar nu poate să funcționeze la parametrii optimi”, a explicat psihoterapeutul Beatrice Enăchescu, în emisiunea Doc Play, pe contul de YouTube Doctorul Zilei.

Autor: Carmen Alecu
Interviu cu Psihoterapeut Beatrice Enachescu

Înscrie-te și descarcă GRATUIT eBook-ul despre Relații fericite